Alles werkt, behalve mijn internet?

Wanneer je wel kunt bellen maar niet op internet kunt zit het probleem mogelijk in de instellingen van de telefoon.

Werkt het bellen ook niet? Neem dan eerst een kijkje op deze pagina.


Als het bellen werkt maar je hebt problemen met de internetverbinding kan dit te maken hebben met de APN instellingen van de telefoon. Dit hoort automatisch te gaan maar kan wel eens mis gaan, dan moet je hem handmatig instellen.

Hoe doe ik dit op een iOS (Apple)?
Op een iOS is het aan te raden om het toestel uit te zetten, de kaart eruit te halen en terug te plaatsen en het toestel dan opnieuw op te starten. Als dit niet werkt stel dan de APN in.
Ga hiervoor naar de instellingen. Tik op 'Mobiel netwerk' en hierna op 'Mobiele data netwerk'. Vul daarna onderstaande tabel in. (Bij nieuwere IOS modellen kan het dat u alleen gevraagd wordt naar de APN en een gebruikersnaam + wachtwoord. Hierbij hoeft u alleen de APN in te vullen).

Hoe doe ik dit op een Android (Samsung e.d.)?
Ga hiervoor naar de instellingen. Tik hier op 'Verbindingen', hierna op 'Mobiele netwerken' met als laatste 'Namen toegangspunten'.

Verwijder eerst alle bestaande toegangspunten en start daarna uw toestel opnieuw op.

Ga daarna weer naar instellingen > verbindingen > mobiele netwerken > Namen Toegangspunten

Klik nu op Toevoegen en volg onderstaande tabel.

Telefoon Vul dit zelf in:
Naam Vodafone Internet
APN live.vodafone.com
Proxy  
Poort  
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone
Server  
MMSC  
MMS-proxy  
MMS-poort  
MCC 204
MNC 04
Verificatietype PAP
Type toegangspunt default,supl,xcap
APN-protocol IPv4
APN-roamingprotocol

IPv4

APN in-/uitschakelen  
Operatortype mobiel virtueel netwerk (MNVO) SPN
Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk 50+

Sla nadat u alles heeft ingevoerd de instellingen op en start daarna het toestel nogmaals opnieuw op.

Vaak is enkel "Operatortype mobiel virtueel netwerk (MNVO)" wat ontbreekt aan de al ingevulde opties. Zet dit naar SPN. Hierna wijzigt "Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk" automatisch naar "50+".

 

Staat dit al goed in de telefoon, of is het na het juist instellen en herstarten van de telefoon nog niet verholpen. Neem dan contact op met de klantenservice en geef aan dit geprobeerd te hebben. Dit kan via klantenservice@50plusmobiel.nl, de live chat of op 088-228 2288.