Oh nee, dat is niet handig. Controleer onderstaande punten of dit allemaal in orde is om onnodige verbindingsproblemen te voorkomen.
Let op de volgende punten:
Controle 1
Controleer of de eerste betaling na de bestelling is betaald. Zolang de betaling nog niet volledig is afgerond zal de simkaart nog niet activeren of geactiveerd kunnen worden. (Indien de 1e betaling via automatisch incasso plaats vindt is dit niet van toepassing.)
Controle 2
In geval van een aansluiting met nummerbehoud:
- Controleer of je nummer al actief is bij 50+ mobiel, de specifieke datum en tijd is per SMS aan je bevestigd. Het gebeurd meestal in de ochtend op die aangegeven dag.
Let op, zo lang je nummer nog werkt op de oude kaart is het nog niet gebeurd.
In geval van een aansluiting met een nieuw nummer:
- Controleer of alle stappen op Mijn 50+ zijn afgerond, hier dien je nog het ontvangst van de kaart te bevestigen zodat deze niet geactiveerd in de post zit.
Let op, het kan tot ~15 min duren na de bevestiging voordat de kaart werkt.
Controle 3
- Zorg dat de 50+ mobiel SIM kaart in het toestel zit geplaatst. (Dit is hoe)
- Start na het plaatsen van de SIM kaart het toestel opnieuw op.
- Controleer of "50+" boven in beeld komt te staan.
Als alle controles zijn nagekeken en er nog steeds problemen zijn met de verbinding, adviseren we de simkaart nog (indien mogelijk) te controleren in een ander toestel.
Houdt het probleem aan tot langer dan 2 uur na activatie of nummerportering neem dan contact op met de klantenservice. Dit kan via klantenservice@50plusmobiel.nl, de live chat of telefonisch op 088 228 2288.