5G & VoLTE Pilot FAQ

Disclaimer: Onderstaande FAQ is alleen van toepassing op klanten die zijn aangemeld voor de 5G & VoLTE Pilot.

Pilot vragen

Hoe kan ik me aanmelden voor de pilot?
Een kleine groep klanten zal geselecteerd worden voor de pilot. Je kunt je aanmelden door op de inschrijfknop in de uitnodigingsmail te klikken en het formulier in te vullen. Na het verzenden ontvang je een bevestigingsmail en doe je mee aan de pilot.

Wat gebeurt er met mijn abonnement tijdens de 5G & VoLTE Pilot?

Gedurende de 5G & VoLTE pilot blijven de voorwaarden van je huidige abonnement ongewijzigd. Dit is wat je kunt verwachten:

  1. Abonnementsvoorwaarden: De looptijd, kosten en andere voorwaarden van je huidige abonnement blijven hetzelfde. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor deelname aan de pilot.

  2. Bundels en tegoeden: Je bestaande bundels en tegoeden blijven zoals ze zijn. Het gebruik van 5G en VoLTE tijdens de pilot valt binnen de grenzen van je huidige datalimiet en belbundel.

  3. Nummerbehoud: Je behoudt je huidige telefoonnummer. Dit nummer wordt overgezet naar de nieuwe SIM-kaart die geschikt is voor 5G & VoLTE.

  4. Kwaliteit: Tijdens de pilot zou je optimaal moeten genieten van een stabiele en hoogwaardige netwerk. Eventuele feedback over je ervaring is zeer welkom.

Ik heb geen mail ontvangen, kan ik mij alsnog aanmelden voor de pilot?
Helaas is aanmelding niet meer mogelijk omdat we een beperkt aantal SIM-kaarten hebben voor de pilot, deze zijn al toegewezen. 


Hoe weet ik of mijn toestel compatibel is met VoLTE/5G?

Alle moderne telefoons zijn standaard geschikt voor VoLTE/ 5G. Daarnaast kun je in de handleiding van je toestel of op de website van de fabrikant controleren of je toestel VoLTE en 5G ondersteunt. Ook al heb je een minder moderne telefoon, willen we graag dat je meedoet. De feedback is enorm belangrijk. 


Wat krijg ik voor deelname aan de pilot?

Je krijgt een unieke kans om als een van de eersten gebruik te maken van onze 5G & VoLTE diensten.


Wat gebeurt er als ik me niet aanmeld?

Als je je niet aanmeldt, blijf je gewoon gebruik maken van onze huidige 4G diensten zonder verdere wijzigingen. Deelname aan de pilot is volledig vrijwillig.


Wat gebeurt als ik niet alle stappen afrond?

Om volledig deel te nemen aan de pilot, is het belangrijk dat je alle stappen afrondt. Als je niet alle stappen afrondt, kunnen we je deelname aan de pilot mogelijk niet activeren.


Kan ik mij ook weer afmelden, en hoe doe ik dat?

Ja, je kunt je op elk moment afmelden door contact op te nemen met onze klantenservice via 088 228 2288 of klantenservice@50plusmobiel.nl. We helpen je graag verder met het afmelden.

Wat gebeurt er na de pilot?
Als de pilot succesvol is, wordt 5G & VoLTE permanent beschikbaar gesteld. Je kunt dan blijven genieten van de voordelen zonder verdere onderbrekingen.

Migratie vragen

Waarom moet mijn SIM-kaart worden verwisseld?
Om specifiek de pilot groep om te kunnen zetten naar onze nieuwe techniek moeten deze groep binnen een bepaalde sim-reeks vallen. Hiervoor is een nieuwe fysieke kaart nodig.


Blijft mijn abonnement en telefoonnummer hetzelfde?

Ja, je abonnement en telefoonnummer blijven ongewijzigd. Alleen je SIM-kaart wordt verwisseld.


Moet ik iets doen om mijn contacten en gegevens veilig te stellen?

We raden aan om een back-up van je contacten en gegevens te maken, bijvoorbeeld via je telefoon of een cloudservice, voordat je de SIM-kaart verwisselt. Dit is niet van toepassing voor Apple gebruikers.


Wat moet ik doen met mijn oude SIM-kaart?
Je kunt je oude SIM-kaart veilig vernietigen zodra de nieuwe SIM-kaart is geactiveerd en je bevestigd hebt dat alles correct werkt.


Wanneer moet ik mijn SIM-kaart verwisselen?

Na ontvangst van je nieuwe SIM-kaart dien je deze activeren door contact op te nemen met de klantenservice. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om direct je SIM-kaart om te wisselen dan is dat geen enkel probleem, doe dit op het eerst volgende beschikbare moment en anders uiterlijk voor 29 september. 


Wanneer gebeurt de migratie?

De migratie is momenteel uitgesteld tot nader tot een nog onbekende datum. We streven z.s.m. een update te delen, onze verwachting ligt nog wel op dit jaar.

Wat moet ik doen voor de migratie?
Het enige wat we van je vragen is om je oude SIM-kaart te vervangen voor de nieuwe SIM-kaart die je van ons ontvangt. De migratie zelf hoef je niets voor te doen, je telefoon verbind automatisch met het nieuwe netwerk.


Wat gebeurt er tijdens de migratie?

Tijdens de migratie wordt je SIM-kaart overgezet van het huidige 4G netwerk naar het nieuwere 5G/ VoLTE netwerk. De migratie duurt meestal enkele minuten. In sommige gevallen kan het iets langer duren, maar we streven ernaar om dit proces zo snel mogelijk af te ronden.


Ik ben in het buitenland tijdens de migratie, gaat dat goed?

Ja, de migratie kan ook plaatsvinden als je in het buitenland bent. 


Mijn telefoon staat in de nacht uit/ op standby, is dat een probleem?

Dit is geen probleem. De migratie naar het nieuwe netwerk gaat gewoon door, zodra je je telefoon weer aanzet bevind je je op het nieuwe netwerk


Hoe lang duurt de migratie?

De migratie duurt meestal enkele minuten. In sommige gevallen kan het iets langer duren, maar we streven ernaar om dit proces zo snel mogelijk af te ronden.

Ik ervaar problemen na de migratie, wat moet ik doen?
Mocht je na de migratie problemen ervaren, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 228 2288 of klantenservice@50plusmobiel.nl. Wij staan klaar om je te ondersteunen en eventuele problemen snel op te lossen